Actualitat de l´Alt Vinalopó, el Vinalopó Mitjà, l´Alcoià, El Comtat i l´Alacantí
Beneixama

CONCERT DE MÚSICA FESTERA – Pedro J. Francés, in memoriam

CONCERT DE MÚSICA FESTERA – Pedro J. Francés

El proper dia 4 de setembre a les 23:00h, la Societat Musical La Pau celebrarem el tradicional Concert de Festes. Igual que l’any passat, serà a La Glorieta, davant l’ermita de la nostra patrona la Divina Aurora.

En aquesta ocasió, a més, serà molt especial perquè farem un Concert-Homenatge en memòria del compositor local recentment difunt En Pedro Joaquín Francés Sanjuán. Serà un concert monogràfic de la seua música i aprofitarem per presentar-los des del seu primer pasdoble, Alferes i Capità, de l’any 1978, fins a les seues últimes obres, ja que tenim l’honor de fer l’estrena de tres noves composicions.

Les obres que interpretarem seran les següents:

Pasdobles:

– Alféres i Capità (1978): dedicat a Juan Bordera Llorens de la Filà Ligeros d’Alcoi.

– Villenerias (1996): 1r premi del XIII Concurs de composició de Música Festera convocat per l’Excm. Ajuntament i la Societat de Festers d’Ontinyent. Dedicat a la SM Ruperto Chapí.

– Imatges (2005): dedicat a Mariano Parra Sanjuán i Juana Molina Pérez, els pares polítics del compositor.

– El carrer “Les Monges” (2011): Estrena. El títol fa referència a l’actual carrer Constitució, de Beneixama, carrer on estava emplaçat l’antic convent de les Germanes Carmelites de la Caritat.

Marxes Cristianes:

– Gloria (1993): 1r premi del VI concurs de música festera “Vila de Bocairent”convocat per la Unió Musical i la Majordomia de Sant Blai. Dedicada a Paco Amorós i a Pepe Cambra, metges i membres de la Filà de Cristians de Beneixama.

– Oblitis (2006): Estrena. El seu títol fa referència a la família Oblitis, senyors de Beneixama durant els segles XIV i XV.

– El carrer la sèquia (2009): Pas masero. Dedicat a, tal volta, el carrer més important de Beneixama, actual carrer Cardenal Payá. També és el carrer on vivia el compositor.

Marxes Mores:

– Als Ligeros (1980): 1r premi del XVII Festival de Música Festera convocat per l’Associació de Sant Jordi d’Alcoi. Dedicada a la Filà Ligeros.

– Espejismos (1997): Accèssit del III Concurs de Composició de Callosa d’En Sarrià. Dedicada a Reme Parra, dona del compositor.

– Manta y Pluma (2013): Estrena. Dedicada a totes les Comparses, Companyies, Filaes i Esquadres de moros que utilitzen en la seua indumentària la manta i la ploma.

HAZ CLIC AQUÍ PARA ACCEDER A LOS VÍDEOS


201